TÉMATA ZAMĚŘENÁ NA PRÁCI S DĚTMI SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVÁCÍMI POTŘEBAMI

Dítě s poruchou učení ve školní výuce

Jak se dá definovat dítě s poruchou učení?

Jaká kritéria musí být splněna, abychom mohli mluvit o dítěti s poruchou učení?

Jak vznikají poruchy učení?

Co má vliv na vznik poruchy učení?

Jaké druhy poruch učení známe a jak se projevují?

Jaké příznaky u dítěte mohou signalizovat, že se jedná o poruchu učení?

Co dělat, když mám podezření na poruchu učení?

Kdy je možné s jistotou diagnostikovat poruchy učení?

Jsou poruchy učení dědičné?

Jak se projevují poruchy učení a za co se dají zaměnit?

Jak na jejich kompenzaci?

Jak předcházet zhoršeným projevům poruch učení?

Co na to legislativa, jak se k těmto dětem přistupuje ve škole?

Jak s takovým dítětem pracovat doma?

Kdo může stanovit tuto diagnózu a u kterých organizací hledat podporu a pomoc?


Dítě s poruchou chování ve školní výuce 

Poruchy pozornosti a soustředění, jako důsledek ADD a ADHD ve školní praxi
akreditované MŠMT

Jak se dá definovat dítě s poruchou chování?

Jaká kritéria musí být splněna, abychom mohli mluvit o dítěti s poruchou chování?

Jak vznikají poruchy chování?

Jaké druhy poruch chování známe a jak se projevují?

Co má vliv na vznik poruchy chování?

Jaké příznaky u dítěte mohou signalizovat, že se jedná o poruchu chování?

Co dělat, když mám podezření na poruchu chování?

Kdy je možné s jistotou diagnostikovat poruchy chování?

Jsou poruchy chování dědičné?

Jak se projevují poruchy chování a za co se dají zaměnit?

Jak na jejich kompenzaci?

Jak předcházet zhoršeným projevům poruch chování?

Co na to legislativa, jak se k těmto dětem přistupuje ve škole?

Jak spolupracovat se školou v případě dítěte s poruchou chování?

Jak s takovým dítětem pracovat doma a jak nastavit správný režim?

Kdo může stanovit tuto diagnózu a u kterých organizací hledat podporu a pomoc?


Dítě s poruchou autistického spektra ve školní výuce

Jaká je charakteristika dítěte s poruchou autistického spektra?

Jaké jsou druhy těchto poruch a jak se projevují?

Jak vznikají poruchy autistického spektra?

Co když mám podezření na tuto poruchu, co mám dělat, na koho se mám obrátit?

Co má vliv na vznik poruch autistického spektra?

Jaké příznaky u mého dítěte mohou signalizovat, že se jedná o poruchu autistického spektra?

Kdy je možné s jistotou diagnostikovat poruchy autistického spektra?

Jsou poruchy autistického spektra dědičné?

Co na to legislativa, jak se k těmto dětem přistupuje ve škole?

Jak spolupracovat se školou v případě dítěte s poruchou autistického spektra?

Jak s takovým dítětem pracovat doma a jak nastavit správný režim?

Jaké organizace pomáhají dětem s touto diagnózou?


Dítě s dyskalkulií ve školní výuce


Jak se dá definovat dyskalkulie?

Co přesně způsobuje dyskalkulie?

Kdy a jak se projevuje?

Kde a jak se diagnostikuje?

Jak se tato porucha promítá do života člověka?

Dá se vyléčit?

Jak se stane člověk dyskalkulikem?

Jaké mám člověk s touto poruchou profesní uplatnění?

Jak se pracuje s takovým dítětem ve škole a v domácím prostředí?

Existují metodické materiály, pomůcky pro zmírňování obtíží, které tato porucha přináší?


Dítě s dyslexií ve školní výuce


Jak se dá definovat dyslexie?

Co přesně způsobuje dyslexie?

Kdy a jak se projevuje?

Kde a jak se diagnostikuje?

Jak se tato porucha promítá do života člověka?

Dá se vyléčit?

Jak se stane člověk dyslektikem, co má na vznik této poruchy vliv?

Jaké mám člověk s touto poruchou profesní uplatnění?

Jak se pracuje s takovým dítětem ve škole a v domácím prostředí?

Existují metodické materiály, pomůcky pro zmírňování obtíží, které tato porucha přináší?


Dítě s dysortografií ve školní výuce


Jak se dá definovat dysortografie?

Co přesně způsobuje dysortografie?

Kdy a jak se projevuje?

Kde a jak se diagnostikuje?

Jak se tato porucha promítá do života člověka?

Dá se vyléčit?

Jak se stane člověk dysgrafikem, co má na vznik této poruchy vliv?

Jaké mám člověk s touto poruchou profesní uplatnění?

Jak se pracuje s takovým dítětem ve škole a v domácím prostředí?

Existují metodické materiály, pomůcky pro zmírňování obtíží, které tato porucha přináší?


Dítě z bilingvní rodiny ve školní výuce

akreditované MŠMT


Co přesně znamená tento termín?

Proč je vůbec nutné se této problematice věnovat?

Co přináší dítěti život v takovéto rodině?

Jak podporovat vzdělávání svého dítěte v této rodině?

Jaká jsou úskalí vyrůstání v této rodině z hlediska požadavků školy?

Jaká jsou pozitiva?

Jak nastavit spolupráci se školou?

Jak a jaké oblasti posilovat?

Kdo může pomoci, kam se obrátit v případě nejistoty, či problémů?


Dítě s dysgrafií ve školní výuce


Jak se dá definovat dysgrafie?

Co přesně způsobuje dysgrafie ?

Kdy a jak se projevuje?

Kde a jak se diagnostikuje?

Jak se tato porucha promítá do života člověka?

Dá se vyléčit?

Jak se stane člověk dysgrafikem, co má na vznik této poruchy vliv?

Jaké mám člověk s touto poruchou profesní uplatnění?

Jak se pracuje s takovým dítětem ve škole a v domácím prostředí?

Existují metodické materiály, pomůcky pro zmírňování obtíží, které tato porucha přináší?


Čím jsou nadáni nadaní

akreditované MŠMT

Jak mám rozumět pojmu nadané dítě?

Jsou nějaké druhy nadání?

Jak a kde se měří nadání?

Jaký je rozdíl mezi dítětem nadaným a dítětem chytrým?

Jaká se projevuje dítě nadané?

Jak podporovat nadání u svého dítěte?

Jsou školy připravené na nadané děti?

Jakými metodami se ve školách s nadanými pracuje?

Jsou nějaké organizace, které se nadaným dětem věnují?


Jak podporovat zdravý rozvoj nadaného dítěte

akreditované MŠMT


Z jakého důvodu je nutné věnovat důraz tomuto tématu?

V čem je vývoj nadaného dítěte jiný než vývoj ostatních dětí?

Jaký je tedy vývoj nadaného dítěte?

Může se nadání setkat se specifickými vývojovými poruchami učení a chování?

Co je to dvojí výjimečnost?

Jak zvolit optimální přístup ve školní výuce - obohacovat, akcelerovat?

Co znamenají tyto pojmy a jaký mají vliv na vzdělávání nadaného dítěte?

Jak nadané dítě zatěžovat, ale nepřetěžovat?


Být nadaným má i své stinné stránky

akreditované MŠMT

Není být nadaným jako vyhrát v loterii?

S čím se potkávají děti nadané?

Jak se žije nadaným dětem s ostatními dětmi?

Může se nadání zvrtnout?

Proč většina nadaných nechce být ničím nadána?

V jakých oblastech jsou jiní?

Jak se dá skloubit nadání s dalšími handicapy?

Čím se zabývají nadaní a co jim bývá často utajeno?

Jak můžu pomoci svému dítěti zvládat nadání?


Vývoj dítěte z pohledu sociálních dovedností ve vzdělávání

akreditované MŠMT


Co to jsou sociální dovednosti a co všechno do nich spadá?

Jaké sociální dovednosti mám mít dítě předškolní?

Jaké sociální dovednosti mám mít dítě mladšího školního věku?

Jaké sociální dovednosti mám mít dítě staršího školního věku?

Co může mít vliv na špatné nastavení těchto dovedností?

Jak zvládají sociální dovednosti a jaká mohou být specifika dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, dětí cizinců, dětí z rozvedených rodin, dětí ze sociálně slabých rodin?

Jak posilovat sociální dovednosti u dětí?

Kdy je nutné vyhledat odbornou pomoc?


Vytvořte si webové stránky zdarma!